Jak procestovat celou Sicílii a nepřibrat u toho - den 1.

Jak procestovat celou Sicílii a nepřibrat u toho - den 1. 


Máme krásné letní počasí a také čas dovolených. Dovolená není pouze odvozena od slova dovolit si odejít z práce, ale také si dovolit povolit ve svých běžných stravovacích návycích. Není ale čemu se divit, když každá změna prostředí je pro náš mozek novou zkušeností a většina zvyků, které máme z domova v této chvíli dostávají na frak.

Měsíc po moji poslední soutěži nastal také čas i pro mě abych si jel s mojí ženou odfrknout někam do tepla a tak mě napadlo, že bych mohl jít svým čtenářům příkladem a malinko nastínil jak se dá i na dovolené dodržovat nějaký režim, který na jednu stranu není omezující a na druhou stranu zabrání napáchat velké škody na naší těžce vypracované formě. U mě to platí dvojnásob jelikož můj hormonální profil je nyní v módu "naber co nejrychleji to jde a hlavně ať je to špek! " :) 

Jelikož jsme už Sicílii jednou navštívili, bylo to konkrétně Palermo a byla to láska na první pohled, rozhodli jsme se, že tentokrát ji procestujeme téměř celou. Bylo to rozhodnutí na poslední chvíli jelikož jsme na internetu narazil na velmi levné letenky s odletem z Německého Memmingenu, neváhal sem a zarezervoval odlet na konkrétní termíny. Měl jsem tedy celkem 10 dnů k dispozici a asi 14 dní na naplánování cesty. Vzhledem k velkému pracovnímu vytížení v práci, ale i s klienty, bylo celkem náročné vše pořádně připravit což se ve finále projevilo až po samotném příjezdu na Sicílii. Nebudu ale předbíhat. Jen abych vás trošku vtáhl do situace. Dovolenou si vždy plánujeme samy. To znamená, letenky, pronájem auta, pojištění a ubytování přes www.airbnb.cz, což je ubytování u soukromých osob formou bad and breakfast. No prostě nic co by malé děcko se znalostí angličtiny nezvládlo :) Plán je každý den přepsat někde jinde až na jednu výjimku, kde bychom měli strávit 4 noci. Co se týče stravování... Sicílie je pověstná svojí zmrzlinou, zákusky a dalšími úžasnými jídly, takže čekat, že sebou povezu konzervy, proteinové tyčinky atp. opravdu nepřipadá v úvahu. Rozhodl jsem se řešit situace přímo na místě a stravovat se formou IIFYM neboli If It Fits Your Macros. Česky to znamená stravování podle hodnoty makronutrientů a celkovém kalorickém přijmu nezávislé na tom z čeho tyto kalorie pochází. Není tedy rozdíl v tom zda si dám zmrzlinu a nebo pečené batáty. Tento postup se dá aplikovat pokud alespoň 80% vašeho jídelníčku jsou nezpracované potraviny, zelenina atd.. a na 20% "junk food" neboli vyloženě nezdravá jídla. Já jsem tento postup nikdy nepraktikoval a pro tuto dovolenou jsou se rozhodl praktikovat pouze IIFYM ale ze 80% "junk food" na 20% zdravé stravy. Je to přeci jen dovolená a né "dieta" Takže uividíme jak to dopadne. :)

Den 1.

Odlet byl plánován na půl osmou večer z letiště v Memmingenu a tak jsme v klidu ráno vstali, udělali si klasickou snídani vejce, šunka, ořechy, sýr zelenina atd..  Jelikož mi bylo líto vyhodit všechny ty zbytky z lednice, rozhodl jsem se z nich udělat jídlo na cestu. 

Proteinové košíčky "ála Láďa Hruška co Vám doma zbylo" :)

Ingredience : 

1) Fazolové lusky
2) 200g Cottage
3) 100g syrečků
4) 4 vejce


5) zbytek šunky
6) Jarní cibulka
7) Sůl, pepř, arabské koření

Postup : 

Všechno co jde nakrájejte na kostičky a rozdělte do formičky na pečení a dejte péct do trouby na 200 °C po dobu cca 20min. 

Výsledek byl nečekaně perfektní a tak jsme měli jídlo na celý den. Sebou jsme měli také zbytky zeleniny a nějaký ten malý sacharid.

Cesta z Kadaně do Memmingenu trvala cca čtyři a půl hodiny, ale za ty ušetřené peníze to určitě stojí. Na letištním parkovišti jsem zjistil, že jsem omylem zarezervoval parkování na jiný měsíc ve stejných dnech, ale naštěstí to nebyl žádný problém. Vydali jsme se tedy na letiště, které bylo opravdu malinké jako nějaký hangár pro letadlo. Nicméně postačující. Dali jsme rychlou večeři a pak vyrazili na let do Trapani. 

Na letiště jsme dorazili kolem 23:00 už vcelku unavení, nicméně jsme byly nabití energií nového prostředí. Hned jak jsme si vyzvedli kufry jsem šel k zastoupení Hertz vyzvednout objednané žihadlo s úmyslem co nejrychleji dorazit na místo prvního přespání. Přišel jsem tedy ke stánku a začínám vyplňovat papíry a najednou přišla otázka na platební kartu "Tuhle kartu jako deposit neakceptujeme, nemáte jinou ?" V tuhle chvíli mě polilo horko a přišel moment, kdy jsem si začal vyčítat ,že jsem si všechny dokumenty znovu pořádně neprostudoval. Vyzvednutí auta tedy nebylo možné a bylo mi jasné, že jsem přišel o dost peněž ve formě storno poplatků. Odkázali mě tedy na poslední otevřenou pobočku s místním pronajímatelem aut a tak nám nezbávalo nic jiného než si auto pronajmout od něj za pěknou pálku + vložit zálohu. Můj kortizol a adrenalin mi v této chvíli stříkal ušima, ale byl jsem rád za to, že máme alespoň nějaké auto a nemusim si brát taxi za hříšné peníze a další den znovu, abych si pronajal auto někde jinde. Vyrazili jsme tedy na místo prvního noclehu, což byl obyčejný byt ve kterém na nás měl v 1:00 čekat hostitel. Upozorňuji MĚL ! 

Když jsem konečně našel zvonek na, kterém jsem visel svým pohledem tak i svým prstem, aby nám někdo otevřel, měl jsem už všeho opravdu dost. Bohužel nikdo neotvíral a tak jsem prozvánět mobil. Ten byl neustále obsazený a nebo ho někdo zvedl a hned položil. Otočil jsem se na Marťu sedící v autě a myslel, že noc strávíme v našem druhém žihadle FIAT PANDA o obsahu 0,7. V tu chvíli mi ale začalo číslo volat zpět, ale co čert nechtěl, můj úžasný mobil se zasekl a já nervozně přejížděl po displayi prstem abych zvednul hovor. V tu chvíli jsme myslel, že s telefonem šlehnu o zem, ale výkřik Martiny mě vrátil do reality a naštěstí jsme to neudělal. Abych tuhle historku zkrátil. Nakonec přijel mladý Ital v autě podobné tomu ve kterém jezdili četníci ze St. Tropez, s vizáží zpěváka System of a Down a celý rozchichotaný nás vzal dovnitř. 

Nyní je 2:30, ležíme v posteli totálně vyšťavení, frustrovaní a máme pocit, že hůř být nemůže, když tu najednou se mi zablokují záda :)  Moje staré zranění z diety se opět ozvalo. Nemám náladu opravdu na nic a tak vám jen popřeju dobrou noc...



Zdraví Kuba

Žádné komentáře :

Okomentovat