Jak procestovat celou Sicílii a nepřibrat u toho - den 4.

Jak procestovat celou Sicílii a nepřibrat u toho - den 4. 

Dnešní ráno jsem pomalu začal cítit úlevu v mých zádech a tak bylo vstávání o něco příjemnější. Jak jsem již psal v minulém článku, dnes jsme byly ubytování raději v malém hotýlku, než B&B a tak i snídaně byla podávána ve formě švédských stolů. Docela jsem se na tuhle malou změnu těšil, protože nejsem typ co by přišel na snídani, dal si jeden  seškvařený toust s džemem kafe a cigárko. Na druhou stranu mi bylo jasné, že jsem nemohl vyluxovat na co jsem přišel jako v 5-ti hvězdičkovém hotelu. Bohužel to nakonec dopadlo tak, že když jsem se po druhé zvedl ze židle, tak kolem nás neustále chodili oba majitelé hotýlku a ptali se jestli je vše v pořádku. Když už už se zeptali po 4. tak jsem se začal smát a šel si fakt naložit, aby neměli pocit, že strádám. Takže snídaně byla fajn a alespoň my s Marťou odešli spokojeni. Z pokoje nás vyhostili hned po snídani. Takový malý "payback" za snídani asi :), šli se ještě projít po Enně, nakoupili zeleninu, melouny (celou tašku přímo z naloženého melounového auta) a vyrazili do Catanie. 

Po cestě mi moje navigace Waze, kterou považuji mimochodem za jednu z nejlepších, kterou jsem používal (a je zadarmo) připravila jedno malé překvapení, kdy nám zkrátila trasu do jednoho brutálního kopce plného serpentýn. Vždy je ale něco za něco a za ušetřených 5 minut mi málem zešedivěly vlasy a zestárnul jsem o 5 let.  Vjeli jsme na malou odbočku mimo hlavní silnici, která byla v dosti zuboženém stavu, ale před námi jel také jiný Sicilan a tak jsem si myslel, že to určitě zná a vše bude ok. Najednou se silnice změnila v tankodrom z kočičích hlav a před námi byl kopec o šířce jednoho auta + pasu afrického domorodce a stoupání takové, že kdybych ještě s autem trošku nadskočil, tak se převrátíme na střechu a budeme se dolu kutálet jak vajíčko na tvrdo. Rozjel jsem tedy svoje žihadlo o objemu 0,6 litru a roztopil kotel na jedničku. Všechno šlo podle plánu dokud proti nám v tom nejužším místě nevyjelo protijedoucí auto. Vyhnout se samozřejmě nedalo a tak jsme oba museli opět couvat zpět. Druhý pokus jsem nebral na lehkou váhu a pedál šel opravdu na podlahu. Co vám budu povídat, myslel sem, že poslední 3 metry před kopcem stoupání to budu muset vzdát. Momentální spotřeba byla něco kolem 50 litrů na 100, auto skákalo, škytalo, dusilo se... ale dali jsme to a já řval radostí :)

Při příjezdu do Catanie jsme byli opravdu mile překvapeni, ne nadarmo se říká, že Catanie je druhé Palermo. Možná bych si troufl říct, že nás svojí atmosférou chytlo za srdce ještě víc jak Palermo. Byli jsme totál splavení a unavení a tak jsme na radu naší úžasné hostitelky jeli na černou pláž, která je pojmenovaná po velkých černých lávových balvanech, které v minulosti vychrlila stále funkční sopka Etna. Tato sopka je cílem mnohých návštěvníků, ale něměli jsme takovou časovou kapacitu a i tak jsme již museli oželet výlet do Taorminy. Bohužel vše na papíře vypadá jinak, než jaká je pak realita. Během dne jsme se cpali různými drobnostmi jako jsou Arančina (rýžové smažené koule z masovou, sýrovou, houbovou, či ragů náplní) a zeleninou a tak bylo třeba doplnit energii. Na hlavním náměstí jsme zašli do Cafe Del Duomo .Je to taková komerční mega cukrárna, což vyloženě nemusíme, ale nedalo se odolat. Dali jsme tradiční úžasnou zmrzku a pak taky mini Canoli a malý jahodový košíček (na půůl samozřejmě :) )
 Nikdy jsem neviděl takovou spoustu zákusků a dalších dobrot pohromadě. Ani nešlo tak o kvantitu, která byla opravdu obrovská, ale o různorodost. Nebylo nic co bych nechtěl ochutnat a tehdy jsem taky pronesl památnou větu. "Chtěl bych si vzít 100 000kč, půjčit si něčí tělo a všechno to sežrat". Celý večer jsme se toulali po okolí, taky trošku protáhli tělo na workoutovém hřišti, ale krom toho to byla opravdu romantika a relax. 
Skončili jsme asi ve 12 v noci na hlavním náměstí u pomníku slona s velkým obeliskem na zádech, což je také i symbol Catanie a šli zpět domů.



Za dnešní den jsme ušli asi 20 km a snědli kopec kalorií, ale vše v dokonalém poměru :) 








Zdraví Kuba

Žádné komentáře :

Okomentovat